Organisatie

’T Bliekske is een officiële vereniging die ingeschreven is bij de Kamer van Koophandel. Daarnaast zijn we aangesloten bij de Federatie Zuid West Nederland. Een gedeelte van de contributie wordt afgedragen aan deze federatie, die verantwoordelijk is voor o.a de visstand en het beheer van de diverse wateren. Daarnaast coördineert de Federatie de diverse wedstrijden. In Nederland zijn op dit moment 5 federaties met daarboven Sportvisserij Nederland. Sportvisserij Nederland onderhoudt de landelijke contacten (met o.a. politiek, beroepsvisserij, natuurbeweging etc.). Daarnaast zorgt Sportvisserij Nederland voor promotie met o.a. het alom bekende Vis TV (ieder jaar ongeveer 15 uitzendingen via RTL 7).
Onze club heeft een bestuur die op dit moment bestaat uit 3 leden. Deze vergaderen ongeveer 4x per jaar. Daarnaast wordt er periodiek een feestavond gehouden, worden er diverse wedstrijden georganiseerd en worden er wedstrijden voor de jeugd gehouden. Jaarlijks komt er een informatie-bulletin uit. U kunt bij ons lid worden door de Vispas af te nemen of door middel van een donateurskaart (als donateur neemt u geen Vispas af maar wel een verenigingsvergunning voor de Grootjeskreek en de haven van Oudenbosch). Vispassen en donateurskaarten zijn te verkrijgen bij Joost Lambregts, telefoon 06-29269858, de Binderij 4, Oud Gastel. Omdat de Blankershove vijver en de Menken vijver sinds februari 2020 zijn opgenomen in de landelijke lijst van viswateren is het verplicht om een vispas te hebben om hier te mogen vissen. Deze is via onze club te verkrijgen.

Het bestuur bestaat op dit moment uit:

Joost Lambregts (voorzitter),
Toine de Wild (penningmeester - ledenadministratie),
Wilbert van Meel (aanspreekpunt div. wedstrijden o.a. havenwedstrijden Oudenbosch),
vacant secretaris