Geschiedenis

H.S.V. ’t Bliekske is opgericht op 26 juni 1956 door een twaalftal personen die op een zondagmorgen in cafe Rust Wat    ( een voormalig cafe aan de Rijpersweg ) besloten om een visclub op te richten. De zondagen daarvoor waren ze te vinden aan de waterkant in de Potmair. De naam ’t Bliekske is bedacht door de vrouw van de heer L. van Hooijdonk (oud voorzitter en oud ere-voorzitter, omdat ze destijds bijna niets anders vingen dan bliek(skes). Door de jaren heen heeft ’t Bliekske een goede naam opgebouwd in onze regio. Viswedstrijden werden vroeger bezocht door zo’n 70 deelnemers (zowel binnen- als buitenwater). Wie herinnert zich niet de mooie wedstrijden aan Dintelmond en de CSWB-kampioenschappen. Ook bij het 15, 25, 40, 50 en 60- jarig jubileum zijn er grote wedstrijden gehouden. Op dit moment heeft ’t Bliekske ruim 250 leden.